سوره تماشا

سوره تماشا

"سوره تماشا" در 88 تلخ و شیرین متولد شد...
نامی که وام گرفته ام آن را از شعر "سهراب سپهری" و
همینطور سوره ای که هرگاه دلتنگ می شوم مرهمی ست بر زخم های دلم...
عقیده ام این است که از آغاز خلقت تا به امروز هر یک از ما وظیفه ای داریم و تکلیفی...
و تکلیف بالاتر از وظیفه است...
و آرزویم این است که فرزند زمان خویش باشم
و حالا که در سال های پر حادثه نبوده ام...
و از حضور در حماسه های سرخ دین و میهنم بی نصیب...
حداقل زمینه ساز آینده سبز موعود باشم...

تا ظهور خورشید سرباز حضرت ماه هستیم...
لبیک یا خامنه ای...

"ربنا افرغ علینا صبرا و ثبت اقدامنا وانصرنا علی القوم الکافرین..."

به نظر شما باید چه کرد؟

پنجشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۰، ۰۱:۴۵ ب.ظ

          

به نظرتون باید چه کرد؟ مسائل که یکی دو تا نیست!!!

مثلا یکیش اینه:

تا حالا  کم و بیش شنیده بودم از دانشجوها( چه دانشگاه خودمون چه بقیه جاها) از رفتار غیر اخلاقی بعضی اساتید و به شخصه کمتر باهاش مواجه شده بودم یا حداقل سر کلاس های تئوری وقتی می فهمیدم فلان استاد چندان به مسائل اخلاقی پایبند نیست سعی می کردم یه گوشه دنج پیدا کنم و همون جا بنشینم تا هم  درس رو راحت بفهمم و هم زیاد سر و کارم با اون استاد نیفته!

ولی الان چه کنم با این بلای آسمانی که نازل شده؟!!

با همون استادی که همیشه از رفتار و کردارش بدم میومد باید برم کارآموزی اون هم سه روز در هفته!!! تو بیمارستان هم نه راه پس دارم نه راه پیش! روز اول گفتم بیخیال اینم میگذره مثل بقیه گذشته ها! ولی وقتی فکرشو می کنم میبینم واقعا تحمل نگاهش و حرفاش رو ندارم!!!

با هر دختری که تو روش بخنده و کمی هم به سر و وضعش رسیده باشه و یه آب و رنگی به صورتش زده باشه خیلی خوبه و در عوض با من و دوستم به شدت لجه!!! اول گفتم به جهنم! بهتر که لجه و طرفمون نمیاد که شوخی کنه و سر به سرمون بذاره ولی حالا می بینم که نخیر! این قصه سر دراز دارد...همش دنبال یه فرصته که آدمو ضایع کنه! با من یه جور و با دوستم هم یه جور دیگه!

همین دیروز شروع کرده اسم کوچیکه یکی از بچه ها رو صدا زدن...نه یه بار نه دوبار...!!!! خوب طرف چیزی نمیگه اشکال نداره حتما ناراحت نمیشه ولی وقتی دستشو رو شونه خودم حس کردم می خواستم برگردم یه سیلی حواله اش کنم!!!

خودمو دلداری دادم حتما یکی از دوستام بوده بعد که پرسیدم دیدم نه این بشر اصلا محرم و نامحرم سرش نمیشه!

هرچی هم میگفت چه به من چه دوستم جوابشو می دادم! بقیه گفتن نگو نمی ترسی؟؟؟ از چی بترسم از اینکه تجدید دوره بشم؟ خوب بشم مگه چی میشه؟ بدیش اینه که دوباره باید خودشو تحمل کنم!!!

به نظر شما درست ترین رفتار با اینطور اساتید چیه؟ تو روش بخندی تا با تو هم خوب رفتار کنه؟ جوابشو ندی تا هرچی خواست توهین کنه و شخصیت دوستات رو زیر سوال ببره؟ یا اینکه بهش اجازه ندی پاشو فراتر از گلیمش بذاره؟

  • سرباز حضرت ماه

نظرات (۲۵)

سلام
داشتم وبگردی می گردم دوباره این مطلب رو خوندم یادم افتاد در مورد "دکتر ش.ص" یه نظری گذاشتم دوباره خوندمش! روم نشد این مطلب رو نگم:
ترم قبل باهاشون بیماری داخلی داشتیم من که خیلی در مورد بی حرمنتی هاش شنیده بودم قبل از اینکه کلاس شروع بشه با نمایندمون در میون گذاشتم که با بچه ها صحبت کنه که این هفت هشت جلسه خودشون رو بگیرن که خدایی ناکرده طرف هوا برش نداره.
ولی جدا چیز دیگه ای دیدم اصلا اونجوری که می گفتن نبود بعضی اوقات فکر می کردم طرف از زن جماعت بدش میاد یکبار هم نه چند بار! سر کلاس که درس گوش نمیدادم فقط تو نخش بودم تا دست از پا خطا کنه شما بگید یکبار! به دلم موند که موند.
دلم از نظر قبلم چرکینه!
امیدوارم تمام کسایی که نظر قبلیم رو خوندند این نظرم رو هم بخونن.
درسته دیر مطلبا خوندم اما واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم،منم از بچه های دانشگاه بهداشت شنیدم یکی از استاداشون فقط با خانومای مانتویی راحته و دختر خانومای محجبه و چادری را تحویل نمی گیره و گاهی مسخره میکنه ،اما واقعا چرا حراست دانشگاه نباید به این استادا گوشزد کنه ومطمئنن به گوششون هم میرسه ،اما وظیفه ما :باید با قاطعیت باهاشون رفتار کرد و نگذاریم پاشا از گلیمش درازتر کنه ،به امید روزی که چنین رفتارهایی را حداقل در محیط علمی نبینیم


سلام خانم عصیانی
ممنون از حضورتون
زبانتون مث ماره
بازمم طرف خودتو گرفتی ببینم دوستاتم مث خودتن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شما پرستاریا...
متاسفانه باید همیشه شما رو تحمل کنم
راه میفتی تو وبلاگ های بقیه نظر میذاری که بگی که چی!!!!!!!ببخشیدااینگار عقده نظر گذاشتن بعضیارو داری اما غافلی که....
متاسفم برات خودت باش

خانم ...لازم به خود ستایی نیس حالا یه کاری کردی که مطمئنادیگه ازاین کارا نمی کنی واسه دوستات!!!!!
ازادمای ریاکار متنفرم مث شما که همیشه ادای خوبارودرمیاری این همه ریا ونازوادابس نیس
متن وقبلا خوانده بودم ولی وقت نداشتم که نظر بدم من خواهش می کنم خیلی جدی وبا صراحت با این فرد برخورد کنید مطمئن باشید که هیچ اتفاقی براتون پیش نمیاد مطمئن باشید بعدش هم فوق فوقش بهتون نمره نده وبندازه که باز هم میگم مطمئن باشید چنین اتفاقی براتون پیش نمیاد ترم 2بودیم که مشکلی شبیه همین شروع به جرقه زدن کرد من خیلی ناراحت شدم ولی با جدیت برخورد کردم و آخرترم استاد مربوطه به خاطر همین اتفاق ابتا بهم نمره نداد خدا شاهده در درون نه تنها ناراحت نشدم بلکه خدا را بسیار شکر کردم و خوشحالی عجیبی درونم را فرا گرفت بعد هم بدون اینکه خودمو بخاطر نمره کوچک کنم بهم نمره داد"توصیه کلی با جدیت باهاشون برخورد کنید در این مورد و موارد مشابه و مطمئن باشید بدون تاثیر نیست بعدش هم دیگر حقوق استادی وشاگردی را رعایت کنیدومطمئن باشید نتیجه خواهد داد و مطمئن باشید شما پیروزید"در پایان انجمن اسلامی رو فراموش نکنید باهمه مشکلات!!!!ومن ا... توفیق یا علی التماس دعا


سلام
ممنون از اینکه همیشه منو از نظراتتون بهره مند میکنید.
اون استاد گرامی!!!رو حالا بهتر تحمل می کنم و خودش فکر کنم فهمید نباید زیاد لااقل به من یکی گیر بده!!!(یکی دو بار جوابشو دادم البته با سعی تمام که بی احترامی نباشه!!!)...
در مورد انجمن هم.................
خدا همه ما خصوصا منو به راه راست هدایت کنه!(به قول یکی دیگر از اساتید!!!!!!!!)
محتاج دعا
در پناه حق
یاعلی
★ ☆  ★  ☆ 
┊  ┊  ┊  ┊
┊  ┊  ┊  ★
┊  ┊  ☆
┊  ★



آسمان زندگیتان پرستاره .
لینک شدین.
سلام
ببخشید با تاخیر
بله باعث افتخار ماست لطفا با نام نسل جوان لینک کنید
http://1tarannom.blogfa.com


سلام
____________.♥.
____________.♥♫♥.____________.♥. *
____آپم______.♥♫♥♫.______-.♥♫♥. *
____________.♥♫♥♫♥._-.♥♫♥♫. *
_____________.♥♫♥♫♥♫♥♫♥♫♥. *
______-.♥♫♥♫♥♫♥♫♥♫♥♫♥. *
_.♥♫♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥. * . *
______-.♥♫♥♫♥♫♥♫♥♫♥♫♥. * . * . * ..
___________.♥♫♥♫♥♫♥♫♥♫♥. * . * . * ..
____________.♥♫♥♫♥._-.♫♥♫♥. * . *. * . * ..
____________.♫♥♫♥.______-.♥♫♥. * .* ..
____________.♥♫♥.____آپم____.♥. * . *.


یا صاحب الزمان رمز ظهور تو ترک گناه و یکدلی و دعای ماست.
سلام
ممنون سرزدید بله موافقم با تبادل لینک
من شمارو با جه اسمی لینک کنم؟
سلام
ببخشید که دیر اومدم
والله من دانش آموزم/هیچ برخورد یا تجربه ای هم در این مورد ندارم/
اما به نظر من اگه به بعضیا روو بدی سوار سر و کول آدم میشن/
در ضمن/اول باید از خودمون شروع کنیم/
یا علی
من نمیدونم آقا یا خانم (عبور) با این استاد"ش.ص" کلاس داشتن یا دارن یا خواهند داشت یا نه.ولی سفارش میکنم از تصمیمشون صرف نظر کنن.
آخه اگه اون شعور این حرفها رو داشت که شک نکنید تا حالا درست شده بود.
ریسک بزرگیه و چون نتیجه ای هم نداره خطرناکه!!!
  • راز سرزمین آفتاب
  • سلام ...
    بنده رو با نام راز سرزمین آفتاب لینک بفرمایید...
    به روز هستم منتظر حضور ...
    کلیک رنجه بفرمایید ...
    سلام دوست عزیزم
    ممنون که بهم سر زدید
    شما هم وبلاگ زیبایی دارید
    من شما رو لینک کردم.شما هم مارو با نام خاکیان آسمانی لینک کنید
    یاحق
    خدا فرج رو نزدیک کنه
    راستی ابجی الان متنتو خوندم....
    اری دانشگاه ما نیز بعضی اساتید چنین اند....
    با دخترای دانشجو شبا بیرون قرار میذارن میرن رستوران و....
    به اندازه کافی اعصابمون ازشون خورد هست....
    اگرچه سر جاشون نشوندیمشون
    ولی این اساتید دانشگاه ما به کسانی مثل شما که محجوب و...هستند کاری ندارن...
    ولی چی بگم من بخدا ادم لجش میگیره....
    خب خواهر من حرفه الکی میزنم ولی برای کار اموزی استاد دیگری نبود؟؟؟؟
    نهاد رهبری ندارین؟؟؟؟
    کمکی خواستین بگین....
    در پناه خدا
    سلام رفیق....
    باعث افتخاره بندس...
    من لینکتون کردم با افتخار....
    دعایم کن بسی محتاجم
    یاعلی مددی
    سلام

    به روزم
    چرا باید رای بدهم؟

    منتظر حضور شما...
    اتفاقا دیشب توی خوابگاه بحث سر همین رفتاری های آقای استاد «ش.ص» بود خیلی حرف ها زده شد و به نتیجه ای نرسیدیم ولی من تصمیم گرفتم یه سری به اتاقش بزنم و حداقل حرفم دلم رو بهش بگم.


    امیدوارم فایده ای داشته باشه!اتفاقا یکی از بچه ها می گفت بچه های ترم های بالاتر از ما هم قصد برخورد داشتن ولی چون تو کارورزی هنوز باهاش سر و کار دارن ترسیدن!واقعا تاسف باره که همه می ترسیم از اینکه از عقایدمون دفاع کنیم!حداقلش اینه که میفهمن بی تفاوت نیستیم...
    سلام
    هرچند که این استادها اگه جوابشونو بدی میگن زبون دراز! و اگه هم جواب ندی میگن زبون نداری و لالی! ولی اصلا هیچ کدام از رفتارهاش را بی پاسخ نگذار. چون اینطوری احساس قدرت میکنه درحالی که خیلی ضعیفه. واقعا خجالت داره که یه آدم تحصیلکرده، انقدر توان کنترل خودشو نداره.
    در کمال خونسردی و بدون اینکه عصبی بشی و یا اینکه بی ادبی کنی حتما جوابشو بده. هیچ کاری هم نمیتونه بکنه مطمئن باش.
    دیگه هم اینکه توکل کن به خدا و دعا کن برای اصلاح همه و از جمله این طور افراد...
    موفق باشی
    یاعلی
  • فـــدایی امــآم خــآمنه ای...
  • با این جور افراد باید به شدت برخورد شه

    من به شخصه تحمل این جور افراد ...... رو ندارم

    یا هم اینکه ترجیح میدم نرم کاآموزی تا اینکه با یه آدم بیشعور بخوام یه ماه رو سر کنم


    سلام
    ممنون از اینکه وقت گذاشتید.
    مشکل اینه با کارآموزی نرفتن چیزی درست نمیشه باید یه برخورد اساسی صورت بگیره!
    باسلام.واقعا حرف حق را زدید امام کاظم (ع):
    حق را بگو، اگرچه نابودی تو در آن است، ولی همان راه نجات توست
    راستی باید بگم که نظارت هست
    واسه خاطر همین هم تا حالا این اقای به ظاهر محترم و باشخصیت! 3 بار دکترا رد شد
    اما منتظر یه اقدام قاطع علیه این استاد باشید


    سلام
    ممنون از حضورتون
    امیدوارم بالاخره یه نفر با این آقا برخورد کنه.من که واقعا قدرت تحملشو ندارم!!!
    سلام
    خدا خیرت بده حرف دل خیلی از دخترهای دانشجوی دانشگاه خودمونو زدی بخصوص خود من!
    ماهم با یکی از این اساتید محترم کلاس داشتیم.2 ترم قبل از بس رفتارش با خانم های چادری کلاس و خانم های غیر چادری کلاس متفاوت بود کلی بحث و حرف و حدیث واسش جور شد و حتی به گوش خودشم رسید تاجاییکه 1 روز آخر کلاس همه خانم های کلاسو نگه داشت و بهشون گفت پوشش و رفتار دانشجوهای خانم واسش مهم نیست و ملاک شخصیت و علم دانشجوهاست و ....گذشت و این ترم باز با ایشون کلاس داریم روحساب همون سخنرانی 2 ترم پیش یکم دیدمون نسبت بهش مثبت شده بود که دیدیم ای دل غافل! استاد تو همین جلسه اول باز اومده با همون چندتا دانشجوی خانم که 2 ترم پیش فوق العاده باهاشون احساس صمیمیت و راحتی میکرد دل میده و........
    یعنی واقعا کسی نیست به رفتار همچین اساتیدی نظارت بکنه؟!


    سلام
    ممنون از حضورتون
    امیدوارم این قضایا رو دیگه شاهد نباشیم.
    موفق باشید
    با سلام
    به وبلاگ حامیان دولت ولایی نیز سر بزنید. مطالب ما را با دقت بخوانید و نظر دهید. در صورت تمایل به همکاری و حمایت سایبری از گفتمان دولت ولایی، به ما اطلاع دهید. به امید پیروزی حق بر باطل
    با سلام دوست عزیز
    من از وبلاگ شما بازدید کردم وبلاگ قشنگی داری تبریک میگم
    شما هم به چت روم من یه سری بزنید خوشحال میشم

    آخرین نوشته: عاقبت چشم چرانی ( جدید )

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی