سوره تماشا

سوره تماشا

"سوره تماشا" در 88 تلخ و شیرین متولد شد...
نامی که وام گرفته ام آن را از شعر "سهراب سپهری" و
همینطور سوره ای که هرگاه دلتنگ می شوم مرهمی ست بر زخم های دلم...
عقیده ام این است که از آغاز خلقت تا به امروز هر یک از ما وظیفه ای داریم و تکلیفی...
و تکلیف بالاتر از وظیفه است...
و آرزویم این است که فرزند زمان خویش باشم
و حالا که در سال های پر حادثه نبوده ام...
و از حضور در حماسه های سرخ دین و میهنم بی نصیب...
حداقل زمینه ساز آینده سبز موعود باشم...

تا ظهور خورشید سرباز حضرت ماه هستیم...
لبیک یا خامنه ای...

"ربنا افرغ علینا صبرا و ثبت اقدامنا وانصرنا علی القوم الکافرین..."

این دنیا بهانه اش را کم دارد...

شنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۰، ۰۱:۱۸ ب.ظ

این همه روزها و ماه ها و سال ها می گذره و چه  بی وقفه در حال دویدنم...درس و دانشگاه و خانه و خوابگاه...می روم، می آیم و هنوز هم اندر خم یک کوچه ام...درگیر درس و مشق و فرهنگ و سیاستم اما هنوز نمی دانم افکارم، اعمالم، اخلاقم پسندیده است یا نه؟!

از کجا آمده ام، آمدنم بهر چه بود؟!!!

ربطی بود؟

زندگی ام شده یک چرخه که مدام تکرار می شود...درست و غلط بودنش را دیگر توان تمیز ندارم...

روزهایم بی گناه به شب نمی رسد...جهانم بی درد نمی گذرد...آن سال های بچگی آمدن عید زیبا بود و الان نشان فرصت های از دست رفته شده برایم...اینکه یک سال دیگر هم گذشت و بهتر که نشدم روسیاه تر هم شده ام...روز به روز آمار آنان که دلخورند از من، بالاتر می رود و این خواسته من نبوده است...کجای زندگی و رفتارم با خلق خدا لنگیده را نمی یابم!!!

شدیدا دچار وجدان درد شده ام و احساس دین دارم از جهت حق الناس...

سال 90 برایم تجربه زیاد داشت و حداقل مطمئنم در بیش از 50 درصد موارد چوب گناه ناکرده را خوردم و دهانم سوخت بابت آشی که نخوردم!!!

چند ماهی است مستقیم و غیرمستقیم سخنانی می شنوم که هاج و واج مانده ام از منشأ و مبدأ آنها!!!

داخل پرانتز:

(از شما که من، این انسان سردرگم، را می شناسید خواهشمندم که هر بدی در حق هر یک از شما خواسته و ناخواسته کرده ام ببخشید مرا...حلالم کنید یا حداقل جرمم را به من بگویید...باور کنید از ناسزاهایتان نمی فهمم گناهم چه بوده است...مختارید که نظرتان خصوصی باشد یا عمومی... اگر رحیمانه ستارالعیوب باشید در طول ستاریت خدا و خصوصی عیب هایم را گوشزد کنید سپاسگزارم... اگر هم صلاح می دانید نظر عمومی بگذارید...به جان می پذیرم سخنانتان را...)

ادامه سردرگمی هایم:

این استیصال و درماندگی ام از زندگی شخصی را تعمیم بدهید به زندگی جمعی و تلخی های دنیا...

 آدم افسرده ای نیستم ولی شدیدا عطش یک بهانه دارم برای هضم سختی ها...

امیدم به آینده روشن جهان است... اینکه ذخیره ای هست و بهانه ای برای ادامه هستی ... که خدا وعده داده به پایان سراسر خیر دنیا و آمدن این ذخیره که سیراب کند عطش جان و دل های سوخته ما را...

دل خوش کرده ام به نشانه ها... به بیداری مردمان... ولی این ها شده است برای من حکم همان آب نبات چوبی که به کودکی می دهند برای قطع گریه و بهانه هایش...

دل من بهانه هستی را می خواهد...قبول کنید تاب این دنیا بدون ظهور این بهانه هر روز مردن و زنده شدن است...

کاش کام ما با آمدن این بهانه شیرین شود...که این شیرینی ماندگار است در جان ما...

با همه رو سیاهی ام از خدا می خواهم که این بهانه را بفرستد که بهای این جهان با همین بهانه است...

اللهم عجل لولیک الفرج...

  • سرباز حضرت ماه

نظرات (۱۲)

تقصیر من است این که کم می ایی
هرگاه شدم اسیر غم می ایی
این جمعه و جمعه های دیگر حرف است
ادم بشوم سه شنبه هم می ایی
اللهم عجل لولیک الفرج
صلوات
خوب بود...
درباره ی متنای اینجوری نمی تونم حرفی بزنم .... موفق باشید
سلام

به روزم
تشریف بیارید...
سلام علیکم
شما خواهش کردید که از بدی های شما یادآوری بشه.بنده که هرچه تلاش میکنم چیزی به ذهنم نمیرسه اما اگر از اون آدمهایی هستی که وقتی خدایی می شوید و اشکتون به درگه دوست میریزد تموم درمونده های بی سرپا مثل بنده ی سپلشت رو دعا نکنید فکر کنم خصلت بدی براتون باشه.یه سپلشت همیشه سپلشته پس دعاش کنید .


سلام
...........؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام

این دفعه دیگه اومدم وبلاگتون عید دیدنی

لحظه ی تحویل یادتون بودم انشاالله که شما هم یاد ما بودید...


سال خییییلی خوبی داشته باشید
دوباره رفته زمستان ، بهار آمدنی ست

نسیم خوش بویی از سمت یار ، آمدنی ست

شنیدم از لب بلبل ، به نسترن می گفت

جوان ترین گل این روزگار ، آمدنی ست

غم از وجودِ دل ِ بی قرار خواهد رفت

قرار مردم چشم انتظار ، آمدنی ست

صدای هوهوی باد و صدای شمشیر است

گمان کنم که یل تکسوار ، آمدنی ست
------------------------------------------------
سلام-
با عیدانه به روزم و منتظر حضورتان
یا حق...
سلام اخوی نفرمایید خودتون رو دست کم نگیرید و شکسته نفسی نفرمایید.....حلالیت گوارای وجودتان.....نوشته هاتون سر شوق می اورد مارا.....التماس دعا
اللهم عجل لولیک الفرج...
اول دعا برای ظهور آقا
اگه وقت کردی برا مکا هم دعا کنید
سلام
درسته!

چند ساعات دیگه بیشتر تا تحویل سال باقی نمانده!

پس سال نو بر شما مبارک...

با آرزوی بهترین ها

لطفا از دعا فراموش نکنید...

اللهم عجل لولیک الفرج
  • فائزه خانوم کامرانی
  • سلام خانم خانوما!
    من تورا متهم می کنم به جیگر متحرک ومحکوم می کنم به حبس در قلبم
    امیدوارم هیچ قاضی ووکیلی حاضر نباشند این حکم را در دست بررسی قرار دهند چون نمی خوام از قلبم بیرون بری
    ما که از شما بدی که نه متاسفانه خوبی هم شنیدیم بقیه که جز ما مهم نیستند بذار هی بگند وفشار خونشون از قیض بره بالا(هووووووووووووورا)
    عید شما مبارک
    سلام

    حلالت کردیم
    گفتم اول اینو بگم که خیالت راحت بشه!

    گذشته از شوخی ما چیزی جز خوبی از سوره ی تماشا ندیدیم.
    عجیبه که در آستانه ی سال نو همه ی وبلاگها رنگ و بوی امام زمان گرفته. چقدر سخته تحمل اینکه یکسال دیگر بدون آقا به سر شد.
    انشاءالله که این سال جدید، سال ظهور باشد.

    عیدتون جلوجلو مبارک
    از دعا فراموش نکنید.

    یاعلی
    سلام ...
    با کربلای دل ها به روز هستم...
    چند تا فایل کم حجم هم گذاشتم برای دانلود...
    و همچنین 3 تا فیلم توی ستون وب گذاشتم..
    ما رو از نظرات خودتون بی نصیب نگذارید...
    یاعلی...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی