سوره تماشا

سوره تماشا

"سوره تماشا" در 88 تلخ و شیرین متولد شد...
نامی که وام گرفته ام آن را از شعر "سهراب سپهری" و
همینطور سوره ای که هرگاه دلتنگ می شوم مرهمی ست بر زخم های دلم...
عقیده ام این است که از آغاز خلقت تا به امروز هر یک از ما وظیفه ای داریم و تکلیفی...
و تکلیف بالاتر از وظیفه است...
و آرزویم این است که فرزند زمان خویش باشم
و حالا که در سال های پر حادثه نبوده ام...
و از حضور در حماسه های سرخ دین و میهنم بی نصیب...
حداقل زمینه ساز آینده سبز موعود باشم...

تا ظهور خورشید سرباز حضرت ماه هستیم...
لبیک یا خامنه ای...

"ربنا افرغ علینا صبرا و ثبت اقدامنا وانصرنا علی القوم الکافرین..."

بسم رب الشهدا و الصدیقین...

بهانه ی نوشتن این پست نظر یکی از خوانندگان در مورد متن قبلی بود...پاسخ به اون نظر بیش از 2000 کاراکتر می شد و این شد بهانه ای برای پستی جداگانه...

و اما نظر مخاطبی به نام "سمت" این بود:

"انسان نمى‌پسندد که ببیند یک نامزدى، چه در نطقهاى تبلیغاتى، چه در سخنرانى، چه در تلویزیون، چه در غیر تلویزیون، براى اثبات خود متوسل بشود به نفى آن دیگرى."

88/3/14

سلام

حتما شما اطمینان دارید که حتی اگر بیانات رهبری خطاب به اشخاص خاصی باشند بازهم برای عوام و من و شما و همه فصل الخطابند!

در مورد متن تان چند انتقاد دارم:

1) در متن همه معیوبند الا دو نفر یعنی هیچ یک از این شش نفر نقطه مثبتی ندارند؟

2) وظیفه شناخت و معرفی کاندیدای اصلح است نه کاندیداهای معیوب؟

3) من با شما هم عقیده هستم و هر وقت کسی از شخص مورد نظرم می پرسد به قطعیت می گویم به عارف رای نمیدهم چون حجت دارم ولی نمی توانم احتمالی بیشتر از یک هفتم را برای سایر کاندیداها لحاظ کنم.

4) بد بودن بقیه دلیل بر خوب بودن یکی دو نفر نمی شود.

5) برای آقای جلیلی ائتلاف با دولت مطرح است ولی برای آقای غرضی کوچکترین نقدی هم وارد نیست برخلاف همه ای که تایید آقای غرضی را گاف شورای نگهبان می دانند(و ذکر نکردن کنایه ای از ایشان در متن شما که شاید نشان از ندیدن وی باشد!) من معتقدم آنچنان آقای غرضی کارنامه ی سفیدی دارند که احراز نشدن صلاحیتش مصداق واقعی ظلم بود.

6) من می گویم کشور اکنون فرد نمی خواهد هم دلی همه را می طلبد.

والسلام

البته بخشی از این انتقادها رو وارد می دونم و بخشی از اون رو هم نه...قبول دارم که یک جاهایی از متن رو به واسطه دلخوری از عملکرد حضرات، ناپخته و تند نوشتم و البته روی سخنم بیشتر با دو نفر بود و نه شش نفر...و متن خودم رو نفی دیگران و تخریب هم نمی دونم...چون مواردی که گفتم نه خلاف واقع بود ونه سیاه نمایی...همه ی این موارد رو ما دیدیم و شنیدیم...اقتضای این دوران حمایت هر کس از کاندیدای محبوب خودش هست که با دلیل و منطق بهش رسیده و به اصطلاح حجت پیدا کرده...اما قطعا اجازه تخریب دیگران رو هم نداریم و این کاملا درسته...

حضرت ماه ملاک ها و معیار های فرد اصلح رو بارها بهش پرداختند و همه شنیدیم...البته در پایان این پست این معیارها یادآوری خواهند شد...

من هم مثل شما بر اساس حجتی که دارم قطعا می گم که به عارف و روحانی رأی نمی دهم اما بر خلاف شما احتمال یک ششم برای من نمی مونه...من فقط یک گزینه دارم و اون هم ائتلاف مردم + 1 !!! هست و بر اساس حجت بهش رسیدم ... البته مخالفم که با دولت ائتلاف داره...اینکه بی انصافی و سیاه نمایی نمیکنه به معنای گزینه دولت بودن نیست...فقط دلیل بر با انصاف بودنش هست...

من و شما صرف نظر از اینکه به چه کسی رأی می دهیم در وهله ی اول وظیفه داریم که حماسه بسازیم با همدلی و حضور حداکثری تا به نظام اسلامی " آری" بگیم و بعد هم، بر اساس تشخیص خود عمل کنیم و به فردی که بین این هشت نفر آقایون محترم، اصلح می دونیم رأی بدیم...

و فردای انتخابات ما مردم ایران اسلامی موظفیم از فرد پیروز حمایت کنیم تا اهداف نظام رو به پیش ببره و گره مشکلات رو باز کنه...چه مورد علاقه ما باشه و چه نباشه..کسی که ایران رو به پیش ببره... ایران عزت مندِ مقاوم...ایرانِ سربلند...الگوی ملت های جهان...مایه ی فخر اسلام...زمینه ساز ظهور...

همه ما می دونیم که حفظ نظام  از اوجب واجبات هست و رأی ما به معنای تأیید جمهوری اسلامی...شکی نیست که دشمن رو همه می شناسیم...به شرطی که حنجره های بی تقوا زبان دشمن نشوند در داخل خاک مان...

پس کمتر از ۱۰ روز دیگه تکلیف ما حماسه سازی است برای ایران اسلامی...

حضرت ماه در حرم رضوی 1/1/92 معیار به ما نشون داد:

" این را همه بدانند که آنچه ما برای رئیس‌جمهور آینده نیاز داریم، عبارت است از امتیازاتی که امروز وجود دارد، منهای ضعفهائی که وجود دارد... هر کسی می‌آید، پایبند به انقلاب، پایبند به ارزشها، پایبند به منافع ملی، پایبند به نظام اسلامی، پایبند به عقل جمعی، پایبند به تدبیر باشد. اینجوری باید این کشور را اداره کرد..."

و بعد در دیدار با کارگران و فعالان بخش تولید در 7/2/92 :

"نامزد انتخابات اولاً باید به خدا و به این انقلاب و به قانون اساسى و به این مردم ایمان و اعتقاد داشته باشد؛ ثانیاً داراى روحیه‌ى مقاوم باشد...باید کسانى باشند که در مقابل فشارهاى دشمنان مقاوم باشند؛ زود نترسند، زود از میدان خارج نشوند؛ این یکى از شرطهاى لازم است. ثالثاً باید با برنامه، با حکمت، با تدبیر، با نگاه بلندمدت و همه‌جانبه، با یک هندسه‌ى صحیح کارها را مشاهده کنند، نگاه کنند، وارد میدان شوند... که براى مردم هزینه درست نکنند، مشکل درست نکنند، دغدغه‌آفرینى نکنند، مردم را دچار تشویش و نگرانى نکنند؛ البته وعده‌ى بیخود و بى‌مبنا هم ندهند، درِ باغ سبزهاى بى‌منطق هم باز نکنند؛ منطقى، معقول، منطبق با واقعیت و با توکل به خداى متعال حرکت را پیش ببرند..."

۱۸ روز مانده به انتخابات در دانشگاه امام حسین (ع) 6/3/92 :

" در انتخابات آن کسى که میتواند براى انقلاب، براى کشور، براى آینده، براى عزت ملى، براى باز کردن گره مشکلات، براى ایستادگى قدرتمندانه و عزتمندانه در مقابل جبهه‌ى معاندان، و براى الگو کردن جمهورى اسلامى در چشم مستضعفان عالم، بیشتر و بهتر تلاش کند، را ترجیح دهیم."

16 روز مانده به انتخابات  در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، 8/3/92 :

"آقایانی که در تلویزیون به عنوان نامزد ظاهر میشوند و حرف میزنند، وظائف سنگینی دارند؛ آنها هم باید مراقب باشند. حرفی که میزنند باید واقعی، صمیمی، متکی به اطلاعات درست و برآمده‌ی از زبان صادق و راستگو باشد. اینجور نباشد که حالا برای اینکه مردم به ما متوجه شوند، همه‌ی آنچه را که ماورای ما است، تخریب کنیم."

و اما دیروز در حرم مطهر پیر جماران، 10 روز مانده به انتخابات :

" نامزدهاى محترم در این برنامه‌هاى عمومى، خب زبان به نقد و انتقاد باز میکنند؛ این حق آنها است؛ منتها توجه کنند که انتقاد باید به معنى عزم و نیت براى پیمودن آینده‌ى پرتلاش و افتخارآمیز باشد، نه به معناى سیاه‌نمائى و منفى‌بافى و بى‌انصافى... انتقاد به معناى انکار جهات مثبت نیست؛ انتقاد این است که انسان کار مثبت را بگوید، نقص و ضعف را هم بگوید. امروز در کشور ما اگر کسى سر کار بیاید، احتیاج ندارد که از صفر شروع کند؛ هزاران کارِ برجسته انجام گرفته است...

آن کسانى که امروز با مردم حرف میزنند، آنچه که توانائى انجام آن را دارند و مردم به آن احتیاج دارند، آن را با مردم در میان بگذارند... بعد هم وعده‌هاى نشدنى ندهند...جورى حرف بزنید که اگر در خرداد سال آینده نوار امروز شما را جلوى خودتان گذاشتند یا پخش کردند، شرمنده نشوید... کارى را که میتوانید انجام دهید، وعده بدهید...

قول بدهند با عقل و درایت عمل خواهند کرد؛ اگر برنامه‌اى در هر موردى از مسائل دارند، آن برنامه را براى مردم ارائه کنند؛

قول بدهند که با پشتکار و ثبات قدم در این میدان پیش خواهند رفت؛

قول بدهند که از همه‌ى ظرفیتهاى قانون اساسى براى اجراى وظیفه‌ى بزرگِ خودشان استفاده خواهند کرد؛

قول بدهند که به مدیریت اوضاع کشور خواهند پرداخت؛

قول بدهند که به مسئله‌ى اقتصاد - که امروز میدان چالش تحمیلى بر ملت ایران از سوى بیگانگان است - بخوبى خواهند پرداخت؛

قول بدهند حاشیه‌سازى نمیکنند؛

قول بدهند دست کسان و اطرافیان خود را باز نخواهند گذاشت؛

قول بدهند که به منافع بیگانگان، به بهانه‌هاى گوناگون، بیش از منافع ملت ایران اهمیت نخواهند داد. بعضى با این تحلیل غلط که به دشمنان امتیاز بدهیم تا عصبانیت آنها را نسبت به خودمان کم کنیم، عملاً منافع آنها را بر منافع ملت ترجیح میدهند؛ این اشتباه است."

آیتی بهتر از این می خواهید؟!!

 

  • سرباز حضرت ماه

نظرات (۷)

اگر میخای نظرات و بازدید وبت زیاد شه سری به ما بزن

http://sajadjahh.blogfa.com
سلام

امیدوارم این نظر را قبل از مرگ سهراب بخونید:

یک تحلیل دارم که شاید بدردتون بخوره:

حتما اطرافتون افرادی هستند که می خوان به روحانی، رضایی، غرضی، ولایتی و قالیباف رای بدن توصیه می کنم موارد زیر را لحاظ کنید:

1) برادر عزیز آقای قالیباف را نکوبید در عین اینکه شاید دل خوشی از وی نداشته باشید احتمال اینکه به دور دوم برسد زیاد است مبادا مجبور باشید در فینال حرف های خود را رد کنید و به وی رای بدهید!

2) اطرافیان را با احترام به رایشان ترغیب کنید که با توجه به اطلاعات زیر در انتخابشان تجدید نظر کنند:
×.فینال بین روحانی و قالیباف یک سرش باخت است
×.فینال بین جلیلی و روحانی باز هم یک سرش باخت است
×.فینالی که دو سر برد خواهد بود فینالیست که روحانی در آن حضور نداشته باشد.
روحانی به (قالیباف)
غرضی ولایتی رضایی به (جلیلی)

با توجه به پیش فرض زیر فردا به دکتر سعید جلیلی رای میدهم!
آقای قالیباف صالح است ولی آقای روحانی مانع عبور از پیچ تاریخی!

پاسخ:
پاسخ:
سلام
باز هم چیزی که هست و وجود داره نقطه اشتراک هست!
اخلاق انتخاباتی را برای همین روزها توصیه کرده اند!!!ما از تقدیر الهی بی خبریم...نیاید روزی که بازی برد-برد شود برد-باخت!
پس به حرمت رأی زیبای فردایمان نماز امام زمان بخوانیم و 133 مرتبه ذکر ابالفضلی "یا کاشِفَ الْکَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْنِ (ع) اِکْشِفْ لى کَرْبى بِحَقِ اَخْیکَ الْحُسَیْنِ (ع)" را زمزمه کنیم...
بعد از این همه صحبت و تحلیل و تلاش برای یافتن اصلح، حالا نوبت توکل است تا با دست خدا از پیچ تاریخ مقتدارنه عبور کنیم...
  • خیلی دور...خیلی نزدیک...
  • سلام. در وبلاگ من بخوانید: به چه کسی رای میدهم؟
    سلام
    نقاط مشترک بین فکرمان را زیاد می بینم فقط چند نکته می مونه که باید بگم:

    واقعا اگر صدای مخالف را نشنویم رشد نمی کنیم اگر چنین نظری را برای شما نمی گذاشتم مسلما دوباره سخنان رهبری مرور نمی شد. همچنانی که خیلی مسائل با خوندن متن جدید برای من روشن شد!

    من نگفتم دکتر جلیلی با دولت ائتلاف داره ولی همان شنیده هایی که گفتید در مورد ایشون هم وجود داره.(چیزی که هست و ووجود داره!!! یادش بخیر.)

    بد نیست بدانیم اولین بار روزنامه بهار منتسب به اصلاح طلبان موضوع ائتلاف آقای جلیلی با دولت را مطرح کرد ولی باید بگم حضرات به کاهدون زدند اگر دکتر جلیلی با دولت ائتلاف داره ترسی هم نیست چون در این دو دولت به گفته بزرگمان (یاد حرفای آقای غرضی افتادم!) انقلاب به ریل خود بازگشت. همانطور که اشاره کردید می خواهیم نقاط قوت دولت فعلی را داشته باشد منهای نقات ضعفش!

    احتمالی که اونروز یک هفتم بود خدا را شکر امروز یک سومه و تا حماسه به یقین می رسه!(آقای غرضی هم در این احتمال یک سوم سهم داره. جدا مثل کف دست می مونه. صاف صاف)

    باید بین نگاه نفی و نگاه تائید توازن برقرار بشه (خودم هم ناچارا برای انتخاب احساس می کنم کفه نفیم سنگین تر شده به دنبال وزنه ای برای کفه تائید می گردم.) همچنان هم معتقدم رد بقیه دلیل بر تایید یک نفر نمی شود فرد باید خود با نقاط قوتش به اثبات برسد. البته خیر الموجودین هم در انتخاب موثرست زیرا نباید رای سفید به صندوق انداخت.

    سکوت دکتر احمدی نژاد بسیار تامل برانگیزه.(یعلم خائنه الأعین و ما تخفی الصدور/غافر آیه 19)

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام...
    عذر تقصیر بابت تأخیر! مثل اینکه اینترنت سهمیه ای من قرار نیست درست بشه!!!
    چیزی که هست و وجود داره(یادش بخیر) اینه که من نقاط مشترک رو 99/99 درصد می بینم! اون اختلاف ناچیز برمیگرده به جناب غرضی عزیز و بزرگوار که واقعا صاف صاف هست اما سادگی او کفایت نی کند بار سنگین ریاست را....و اینکه دلیل سکوت احمدی نژاد را فکر کنم بتوانم حدس بزنم بخاطر خبری موثق...و البته دوست داشتم عاشقانه ای بنویسم برای حداد...فکر می کنم یک سوم دیگرتان بود!
    به خاطر نظراتتون سپاسگزارم...الحق که در همین فضا رشد صورت می گیره...
    برا اصلح معرفی کردن جلیلی همین بس که علاوه بر دارا بودن اکثر ملاک هایی که آقا گفته اند، مهر تایید علامه مصباح را نیز داره....به نظر من الان دیگه نباید خجالت بکشیم یا اینکه بترسیم از اینکه کسی بخواد ما را بخاطر انتخاب آقای جلیلی مورد انتقاد قرار بده...تا همین الانش تنبلی کردیم بس...همه ما مسیولیم موقعی که اصلحتر را شناختیم...باید تبلیغ کنیم.
    سلام...
    به عشق حضرت ماه هستیم...و شهدا و امام مان
    التماس دعا
    یاعلی مددی
    باید بخندم...
    و فراموش کنم شناسنامه ام در مویرگهای تو باطل شده است....
    و فراموش کنم موریانها...
    تکه تکه آرزوهایم را به گور برده اند...
    به انجمن منم سر بزن.خوشحال میشم...
    اگه زحمتی نیست عضو هم شو وتو انجمن شرکت کن...
    به مدیر فعال هم نیاز دارم...
    مرسی....
    موفق باشی...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی